۷ دلیل برای اینکه احتمال موفقیت افرادی که سفر می کنند بیشتر است

همه ما می خواهیم موفق باشیم و بعضی از ما موفق می شویم در حالیکه بقیه موفق نمی شوند. در این خصوص که چه چیزهایی راه موفقیت را می سازند بحثهای زیادی هست. شکی نیست که پشت کار، سخت کار کردن و با انگیزه بودن و روی کار تمرکز کردن موثر است. اما آیا موفقیت یعنی اینکه بدانیم چه زمانی وقت کنار کشیدن از کار و رفتن به تعطیلات است؟ شواهد زیادی هست که افرادی که مکرر به سفر می روند تمایل بیشتری برای موفق شدن دارند.چگونگی این مطلب را در زیر بیان می کنیم:

۱.ترس از مسائل نامعلوم از جاه طلبی ناشی می شود.

سفر کردن به شما کمک می کند تا در حال ساختن شخصیت خود به طور طبیعی توانایی هایی کسب کنید. دکتر بن میشلیز روانشناس بالینی و متخصص سلامت روحی می گوید:” مکرر سفر کردن شما را از منطقه آسایشتان خارج می کند و تجربه ها و دنیای جدیدی را به روی شما باز می کند. مواجه شدن با مسائل و داستانهای جدید به شما روشهای موثری برای مقابله با مسائل می آموزد که به شما کمک می کنند بتوانید ترس از مسائل نامعلوم را مدیریت کنید و دوام بیاورید.

وقتی به مسافرت می روید یاد می گیرید چالشها را بپذیرید و برای رویارویی با آنها کاری انجام دهید. همچنین راههای خلاقانه ای برای وفق دادن خودتان با تغییرات می آموزید و یاد می گیرید از چیزهایی که دارید عاقلانه استفاده کنید. همه این برخوردها همان اصل مهارتهای دستیابی به موفقیت در تجارت هستند و الهام بخش حس نوآوری و خلاقیت می باشند.

۲. چیز جدیدی را تجربه کردن می تواند افق دید شما را گسترده کند.

خیلی از ما هر روز سر همان میز در همان اداره می رویم و در همان شرکت کار می کنیم. راحت است. اما گاهی وقتی چیزهای آشنا را رها کنیم و چیزهای جدیدی ببینیم می توانیم خیلی یاد بگیریم و بیشتر فکر کنیم. شاید برایمان تصورهای تازه ای به جا گذارد.  پذیرفتن تغییرات میتواند در تمام مراحل زندگی به ما کمک کند.

۳. همیشه تصویر بزرگی از مسایل را خواهید دید.

وقتی زمانی نداریم که از کار دور بمانیم راحت تحت تاثیر فشارهای بدیهی هر روزه قرار می گیریم. یک کم دور ماندن از کار حتی اگر به اندازه فقط یک آخر هفته طولانی باشد می تواند از نظر روانی فاصله ای برای ما ایجاد کند که می توانیم راحت ببینیم مسائل واقعا چگونه هستند.

پرفسور جاش دیویس استادیار عصب شناس می گوید:” وقتی کمی فاصله می گیریم راحتتر می توانیم تصویر بزرگتری از موضوع را ببینیم بنابراین به جای اینکه فقط به آن چیزی که پیش رو داریم توجه کنیم روی آنچه می خواهیم تمرکز می کنیم و برای به دست آوردن آنچه که می خواهیم تمایل بیشتری به خطر کردن داریم. با اینکه خیلی خوب است که با رفتن به تعطیلات کاملا از کار دور شوید، پیشنهاد می کنم که گاهی ۱۵ دقیقه بنشینید و در مورد آن چیزهایی که واقعا در کارتان برایتان مهم هستند فکر کنید برای اینکه با ایجاد این فاصله از نظر روانی آمادگی خیلی بهتری برای دیدن آنها پیدا خواهید کرد.”

۴. به تعطیلات رفتن کلا وضعیت سلامتی شما را بهتر می کند.

انباشته شدن استرس خطر ابتلا به هر بیماری را در ما افزایش می دهد و بیماری و ضعف سلامتی بر روی توانایی ما در حفظ اهداف شغلی و شخصی مان تاثیر می گذارد.

جسی گیل یک پرستار عمومی می گوید:”تعطیلات می تواند میزان خشم را کم کند و میزان سوخت و ساز بدن را بالا ببرد. تعطیلات نه تنها تاثیر زیادی بر سلامت ما دارد بلکه قوه ابتکار را زیاد می کند، زمان را تازه و مثبت اندیشی را زیاد می کند و در کل بهره وری را افزایش می دهد.”

آن بیرون یک دنیای زیبا منتظر شما است تا آن را کشف کنید.

۵. ایجاد ارتباط اجتماعی به شما کمک می کند برای ایجاد احترام و تاثیرگذار بودن پایه ریزی کنید.

شارون شوایتزر داستانی از مدیر عامل یک شرکت مشاور تعریف می کند که برای یک مامویت چند ساله بزرگ به میانمار فرستاده می شود. طی سالهای ۱۶۹۲ تا ۲۰۱۱ ملت میانمار تحت نظام دیکتاتوری نظامی اداره می شدند. و شاید به این مدیرعامل توصیه شده بود که فرهنگ این کشور دستورالعملها را پیش روی مردم می گذارد. با این وجود او به سرعت فهمید که خلاف این مطلب درست است.

در طول زمان، این مدیرعامل در دولت و جوامع تجاری دایره مهم نامحدودی از ارتباطات بوجود آورد. در یک فرصت پس از ملاقات با یک صادر کننده شکر او را به تعدادی از افراد والا مقام در وزارتخانه کشور معرفی کرد.

این شبکه برای همه موجب موفقیت شد. این مدیرعامل مثالی است برای اینکه چطور می توانید ارتباطهای ارزشمندی را پایه گذاری کنید بدون اینکه به زرنگی و مرد رندی متوسل شوید، و بهتراست دیگر رشوه خواری و فساد را ذکر نکنیم.

همینطور مدیرعامل دیگری یک بار به شوایتزر گفته بود:” به احتمال زیاد لازم است در طول زمان در چندین سال قبل از اینکه چیزی امضاء شود، مهر شود یا به شما محول شود برای ایجاد روابط سرمایه گذاری کنید.”

۶. از پیش برنامه ریزی کردن تکمیل مناسب یک پروژه را تضمین می کند.

در مصاحبه شوایتزربا آقای یوکی اوچیای معاون کنسول ژاپن در هوستون او این مسله را که چرا عملا هیچ مخالفتی در هیئت رئیسه ژاپن وجود ندارد، اینگونه توضیح داد: از پیش برنامه ریزی کردن و ساختار آرای عمومی و یا مفهوم کلمه ژاپنی نماواشی. در اصل نماواشی عبارتی است که در باغداری و در مورد اهمیت هرس کردن و کاشت درختان در جهت جلوگیری از حالت شوک به کار می رود.

آقای اوچیای می گوید، وقتی این عبارت را در تجارت به کار ببریم نماواشی به معنی توضیح یک پروژه یا طرح  در یک سری جلسه با همکارانی است که در جلسه یا مذاکره نهایی شرکت خواهند داشت.

این کار فرصتی ایجاد می کند تا ریشه مشکل هر چالشی مشخص شود. و فقط بعد از آن می توان راجع به مشکلات بحث کرد، آنها را برطرف و حل کرد. و این کار راه را در خرید گروهی هموار می کند، همینطور در جلسه ها از اینکه افراد توی حرف هم بپرند، از اینکه یک نفر خیط شود و یا از مخالفتها جلوگیری می کند.

شوایتزر طی آخرین سفر به توکیو متوجه شد که تجار ژاپنی شبیه هم لباس می پوشند. کت و شلوارهای تیره، پیراهنهای سفید، کرواتهای روشن، کفشهای مشکی و کیفهای چرمی که روی شانه می اندازند. او می گوید آنها نمونه کلاسیکی از هماهنگی گروهی در ژاپن هستند.

۷. سفر کردن وسعت دید را بالاتر می برد.

جیسون ما، رئیس ارشد شرکت TreeEQ که به مدیران عامل و مدیران مشاوره موفقیت می دهند ،می گوید:” هر زمان از سفر بر می گردم احساس می کنم چیز جدیدی یاد گرفته ام و دانسته هایم و یا دیدم را در مورد اینکه دنیا واقعا چطور پیش می رود بالا برده ام. این دنیا برای فرصت دادن و یاد دادن عظیم است ، و برای دستیابی بزرگ نیست.”

او اینطور ادامه می دهد:” خانواده اولین اولویت من می باشد اما باید بگویم سفر، که در طی آن خودم با خودم تنها هستم، فضایی به من می دهد که تعمق کنم و کمی ذهنم را واضح کنم و تجدید قوا کنم. من متوجه شدم که این کار واقعا به روابط کمک می کند در صورتیکه ما آن را به عنوان فرصتی برای دلتنگ شدن برای هم ببینیم.”

نوشته آلی والانسکی

ترجمه: ترجمه آنلاین نویسنده، فرنگیس رحیق

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *